سفارش تبلیغ
صبا ویژن
whateveryouwant

عینک مجهزبه سرنگ حاوی مایع سیلیک

نمی دانم که شما از عینک استفاده می کنید یا نه؟به هر حال چه جزو افراد عینکی باشید و چه نباشید مطمئنا این خبر برایتان جالب خواهد بود.

  پروفسورJoshua Silver  از دانشگاه آکسفورد موفق به طراحی نوعی عینک شدند که برای تشخیص شماره چشم به پزشک نیاز ندارد.

این فیزیکدان با هوش, 20 سال از عمر خود را صرف تحقیق و مطالعه این پروژه کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این عینک از دو عدد شیشه سخت و مسطح  تشکیل شده که با دو سرنگ حاوی مایع سیلیکون در ارتباط هستند. در مرکز این لنز های شیشه ای , محفظه های ریز و کوچکی وجود دارد که می تواند مایع سیلیکون را در خود جای دهد. هر کس که احساس کرد در دید خود دچار مشکل شده است می تواند یک عدد عینک سرنگ دار را خریده و متناسب با وضوح دید خود, مایع سیلیکون را به درون محفظه های مرکزی لنز تزریق کند.

  در واقع دیگر نیاز به استفاده از عینک های متفاوت برای دوربینی و یا نزدیک بینی نیست. چون میزان این سیلیکون از طریق سرنگ ها قابل تغییر می باشد. بعد از تنظیم حجم مایع سیلیکون برای هر لنز به راحتی سرنگ ها برداشته می شود و عینکی(البته با یک فریم زشت!) برای داشتن وضوح بیشتر در میدان دید در اختیار دارید.

  وی,  ده هزار عینک سرنگ دار  را جهت تست و بررسی راندمان کاری به کشور های جهان سوم ارسال کرده است. هدف اصلی این پروفسور رساندن این رکورد به 1 میلیارد عینک تا سال 2020 است. با این تفاسیر اگر تا سال 2020 دچار ضعف بینایی شدید می توانید با این عینک, چشم پزشکی را هم تجربه کنید. منبع


نوشته شده در پنج شنبه 87/12/15ساعت 6:42 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ