سفارش تبلیغ
صبا ویژن
whateveryouwant

 
 
   

face_transplant_466.jpg

زمانی که فیلم ‏ فیس آف ‏ را می دیدید و در آن صورت دو فرد را جابجا می کردند چه فکری می کردید؟ اینکه در حال دیدن یک فیلم تخیلی هستید؟ ‏ 
‏ 
حالا یک تیم ?? نفره از پزشکان اسپانیایی با موفقیت اولین عمل جراحی پیوند کامل صورت انسان را انجام داده اند. یک مرد که بر اثر تیراندازی قسمت های زیادی از صورت اش را از دست داده بود در این جراحی تمام پوست صورت، عضلات، استخوان های گونه، بینی، لب و حتی دندان های فرد اهدا کننده را دریافت کرده است. یک صورت کامل. ‏ 
‏ 
حال این مرد بعد از این عمل جراحی که ?? ساعت طول کشیده کاملا خوب است. در واقع عمل جراحی روی این فرد در ماه مارس انجام شده اما خبر آن را تازه اعلام کرده اند. بعد از حادثه ای که برای این مرد رخ داده بود وی با تنفس، بلع و صحبت کردن هم مشکل پیدا کرده بود. و وقتی ? عمل جراحی روی وی موفقیت آمیز نبود او کاندید پیوند کامل صورت شد. ‏ 
‏ 

تا به حال ?? عمل جراحی شبیه به این در جهان صورت گرفته است اما این نخستین عمل جراحی است که در آن تمام صورت انسان از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. سرپرست تیم جراحی می گوید وقتی که او خودش را در آینه می بیند خوشحال و آرام است و از نتیجه راضی است. دستاوردی جدید در دنیای جراحی. ‏ 


نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:50 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

اگر از علاقه مندان بازی های کامپیوتری باشید و یا حتی اگر زیاد هم علاقه مند نباشید به احتمال قوی با بازی گیتار هیرو آشنا هستید. در هنگام این بازی شما حس می کنید که توانایی نواختن گیتار اکترونیک را دارید و از نواختن موسیقی در حد یک گیتاریست لذت می برید و دقیقا همین موضوع دلیل انتقاد نوازندگان، از این بازی است. زیرا هرگز با کسب مهارت در این بازی موفق به نواختن گیتار واقعی نمی شوید.

 محققان کمپانی Zivix نوید داده اند که محصول جدید این شرکت به نام Headliner با قیمت 250 دلار، فاصله بین نوازندگان گیتار هیرو و گیتاریست های واقعی را کم خواهند کرد. آنها موفق به طراحی گجت جدیدی با طراحی مشابه گیتار الکترونیک و استفاده از حسگرهایی جدید بر روی دسته گیتار شده اند تا این ابزار هم در بازی های کامپیوتری و هم برای نوازندگان گیتار قابل استفاده باشد. بنابراین با نواختن این گیتار جدید شما عملا یک گیتاریست واقعی خواهید بود.  

هنوز زمان دقیق ارایه این محصول به بازار اعلام نشده است اما شرکت زیویکس اعلام کرده که تا پایان سال جاری میلادی این گیتار را به بازار ارایه خواهد کرد.

 

نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:32 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

کنفرانس خبری اپل تمام شد و اگر همراه نارنجی بودید در ‏ وبلاگ نویسی زنده مراسم ‏ با آی پد آشنا شده اید. حالا جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر شده است. ‏ 
‏ 
وقتی آن را در دست می گیرید. بسیار باریک و خوش دست است اما کمی سنگین احساس می شود. شاید این ها پاسخ بقیه سوالات شما باشد: ‏ 
‏ 
‏ 
- نمایشگر آن دارای رزولیشن ???? در ??? است.  
‏ 
- پردازشگر آن واقعا سریع کار می کند و صفحات وب روی آن بسیار سریع بارگذاری میشود. اسکرول کردن روی آن گیر نمی کند و همه چیز بدون گیر کردن کاملا شناور است. حرکت بین حالت پرتره و لند اسکیپ بسیار سریع صورت میگیرد.  
‏ 
- متاسفانه از مولتی تسک خبری نیست. بنابراین همزمان نمی توانید چند کار را انجام بدهید.  
‏ 
- بخش کتابخوان خیلی بهتر از کیندل است. البته درست است که از خودش نور ساطع می کند اما فعلا استفاده کننده ها می گویند که چشم را اذیت نمی کند. اما این را زمان مشخص خواهد کرد.  
‏ 
- از دوربین خبری نیست. بنابراین دنبال عکاسی یا ویدیو کنفرانس روی آن نباشید. ضمنا آی پد فعلا نرم افزار ارسال SMS هم ندارد.  
‏ 
- نمایشگر ?.? اینچی سبب شده که مشاهد صفحات وب در آن راحت باشد. و نیاز به حرکت به چپ و راست نداشته باشید. مرورگر آی پد فعلا از فلش پشتیبانی نمی کند.  
‏ 


نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:31 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

خود شما دسته بازی هستید! این شعار پروژه مایکروسافت برای متحول کردن بازی های کامپیوتر است. در این پروژه که برای کنسول بازی Xbox مایکروسافت طراحی شده است هیچ دسته ای وجود ندارد. سیستمی که در مقابل شما قرار می گیرد کل بدن را اسکن کرده و حرکات بدن شما را به صورت سه بعدی به محیط بازی منتقل می کند.

 پروژه جدید مایکروسافت تلاش می کند که بازی های کامپیوتری را بیشتر از همیشه وارد دنیای واقعی بکند. و به همین خاطر به مجموعه از عملیات های تشخیصی مانند تشخیص چهره مجهز است.  
 
این سیستم قادر به شناسایی افراد از روی صدا هم هست و برای مثال شما یک مسابقه را خواهید دید که در آن مجری کامپیوتری مسابقه شرکت کنندگان را از روی صدایشان تشخیص می دهد.  

برای ساخت ابزار جدید از سنسورهای حساس و ویژه ای استفاده شده که شامل دوربین، میکروفن، سنسور تشخیص عمق و فضای سه بعدی و پردازشگر مخصوص است.

 ایده مایکروسافت افراد زیادی را به هیجان در آورده است. اما بهتر است که عجله نکنید. بر خلاف دسته جدید سونی که در نارنجی با آن آشنا شدید، پروژه Natal هنوز دارای زمان بندی ارایه شده ای برای عرضه عمومی نیست و بیشتر می توانید به آن به عنوان طرح اولیه از یک ایده فوق العاده نگاه کنید که هنوز برای رسیدن به آن باید چند سالی صبر کرد.
نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:30 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

به نام خداوند جان و خرد خداوند نام و خداوند جای خداوند کیوان و گردان سپهر ز نام و نشان و گمان برترست به بینندگان آفریننده را نیابد بدو نیز اندیشه راه سخن هر چه زین گوهران بگذرد خرد گر سخن برگزیند همی ستودن نداند کس او را چو هست خرد را و جان را همی سنجد اوی بدین آلت رای و جان و زبان به هستیش باید که خستو شوی پرستنده باشی و جوینده راه توانا بود هر که دانا بود از این پرده برتر سخن?گاه نیست                  
کزین برتر اندیشه برنگذرد خداوند روزی ده رهنمای فروزنده ماه و ناهید و مهر نگارنده?ی بر شده پیکرست نبینی مرنجان دو بیننده را که او برتر از نام و از جایگاه نیابد بدو راه جان و خرد همان را گزیند که بیند همی میان بندگی را ببایدت بست در اندیشه?ی سخته کی گنجد اوی ستود آفریننده را کی توان ز گفتار بی?کار یکسو شوی به ژرفی به فرمانش کردن نگاه ز دانش دل پیر برنا بود ز هستی مر اندیشه را راه نیست

نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:29 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

 

 مجسمه هرکول *  کرمانشاه *

در بهمن ماه سال 1337 هنگامی که کارگران شرکت شوسه برای احداث راه جدید همدان به کرمانشاه در دامنه کوه بیستون مشغول خاکبرداری و خروج سنگ از پای کوه و تسطیح جاده بودند . در حین کار به مجسمه نسبتاً بزرگی برخورد می نمایند که قسمتی از شانه آن از زیر خاک نمایان گردید .

در دوران پارتی ورثرغنه یکی از محبوب ترین خدایان بود که اغلب به صورت پیکره های گلی و سنگی نشان داده شده است . یک نمونه از این دست پیکره هرکول / ورثرغنه است که در کنار شاهراه شرقی- غربی جاده بزرگ ابریشم یا جاده بزرگ خراسان در بیستون نزدیک کرمانشاه از سنگ تراشیده شده است .

خدا (هرکول ) به صورت شخصی نیرومند کاملاً عریانی با موی و ریش مجعد در حال استراحت بر روی پوست شیری نشان می دهد که بر سکویی به طول 20/2 متر به پهلوی چپ به طور نیم خیز به آرنج تکیه نموده و در دست چپ پیاله ای دارد که تا نزدیک صورت نگه داشته است و نیز دست راستش برروی پای راست قرار گرفته و پای چپ را تکیه گاه پای دیگر نموده است .

طول مجسمه 47/1 متر که به طور برجسته از سنگ کوه تراشیده شده و از طرف پشت به کوه متصل است . در عقب مجسمه نقوش و کتیبه ای به زبان یونانی قدیم بر روی سنگ نقش شده است نقوش آن شامل درخت زیتونی است که از شاخه آن کماندان و تیردانی آویزان شده است . در کنار این درخت گرز مخروطی شکل گره داری حجاری شده که برجستگی آن نسبت به سایر نقوش بیشتراست . کتیبه به خط یونانی قدیم در هفت سطر بر روی لوحی به ابعاد 33 × 43 سانتیمتر که نمای آن به شکل معابد یونانی ساخته شده نوشته اند .

زمان ساخت مجسمه سال 153 ق.م تعیین می شود این تاریخ با اواسط سلطنت مهرداد اول اشکانی ( اشک نهم 174-136 ق.م ) منطبق می باشد . در زیر تنه هرکول نقش شیری دیده می شود که در ازای آن از سر تا دم 200 سانتیمتر و بلندی دم آن 114 سانتیمتر است .


نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:28 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

                              

                                       نام بازی: Left 4 Dead
                                        ناشر: Valve
                                        سازنده: Valve 
                                        پلتفورم: 
                                        سبک: اکشن
                                        درجه سنی: 17 سال به بالا 
                                        تاریخ انتشار: 1387 
                                        سطح بازی: متوسط 
                                        زمان یادگیری: نیم ساعت

یکبار دیگر بروی ساخت یک بازی co-operative وچند نفره متمرکز شده است ولی اینبار داستان ، داستان زامبی هاست. با توجه به گذشته غنی Valve ، Left 4 Dead یک بازی مبتکرانه و نقطه آغازی برای بازی های جدید است. این بازی کاملا شبیه به بازی portal نخواهدبود اما تا حد زیادی مشابه آن هست. و تا به حال برنامه ای برای قرار دادن یک مسیر داستانی با سبک بازی تک نفره در Left 4 Dead ارائه نشده است به جای آن تمرکز بروی طراحی campaign به سبک همکاری 4 نفره و یا بازی چندنفره با حداکثر 8نفر خواهد بود. Left 4 Dead Screenshot Campaign اصلی بازی شامل 4 سناریوی مختلف می شود که در 20 نقشه گوناگون گسترده شده است(هر سناریو5 نقشه)در دموی ابتدایی بازی که این متن از روی آن نوشته شده است سناریویی وجود دارد که در آن می بایست از میان خانه های خیابان راه خود را به سمت هلیکوپتر باز کنیم اما فراموش نکنید که خانه ها از زامبی های وحشی پر شده است برای رسیدن به هلیکوپتر می بایست از میان بیمارستان عبور کرد و در آخر برای استفاده از هلیکوپتر باید بروی سقف بیمارستان قرار گرفت. این سناریو کاملا به یک مرحله از بازی های تک نفرهShooter شباهت دارد.نقشه بازی شما را در یک مسیر داستانی خطی و مشخص قرار می دهد به جای اینکه با یک جهان باز و آزاد روبرو باشید.اما چیزی که این بازی را متفاوت کرده است NPC های بازی است.در Campaign مشابه در بازی های دیگر معمولا در هر بار بازی کردن Campaign همان تعداد دشمن در یک مکان ثابت و طرز حمله مشخص به سمت شما هجوم می آورند اما در مورد Left 4 Dead کاملا داستان متفاوت است. در دموی بازی هر بار که سناریو را دوباره بازی کنید تعداد زامبی ها متفاوت خواهد بود همچنین زامبی ها در مکان های متفاوتی قرارگرفته اند البته در برخی از مناطق معمولا تعداد زامبی های بیشتری وجود دارد که به شکلی فشرده در کنار هم ایستاده اند.هوش مصنوعی بازی تا حد زیادی توسعه یافته است به عنوان مثال زمانی که فکر می کنید در منطقه ای هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد به یکباره با تعداد زیادی از دشمنان که به کمین شما نشسته اند مواجه خواهید شد. به طور خلاصه می توان گفتCampaign یک سناریو به سبک همکاری 4 نفره است(جای بازیکن های خالی را کامپیوتر پر خواهد کرد)در طی هر نقشه سناریو زمانی که توقع ندارید با زامبی ها روبرو شوید آنهابا سرعت به سمت شما هجوم خواهند آورد در این حالت می توانید از اسلحه های خود استفاده کنید اسلحه هایی نظیر Molotov cocktails ، sub-machine gun ، shotgun و تپانچه که از آنها برای از پای درآوردن زامبی ها استفاده خواهید کرد.ماموریت اصلی شما این است که زنده بمانید البته برای رسیدن به این هدف می بایست از تاکتیک های خاص تیمی مانند دادن هشدار به دیگر بازیکن در هنگام هجوم زامبی ها و یا کمک به یارانتان در زمانی که توسط زامبی ها گرفتار شده اند استفاده نمایید.

معمولا بازی های سبک وحشت ماندگار و جذاب هستند. در یک بازی سبک وحشت معمولی با احتیاط از میان نقشه بازی عبور خواهید کرد و به دلیل تک نفره بودن بازی با حجم محدودی از دشمنان روبرو خواهید شد که خود باعث می شود بازی وحشت کمتری برای شما ایجاد کند اما با توجه به ماهیت Left 4 Dead که یک بازی سبک چند نفره است دست توسعه دهندگان بازی در قرار دادن زامبی ها باز بوده است و در هر بار با حجم زیادی از آنها روبرو خواهید شد زامبی هایی با هوش مصنوعی غیرقابل پیش بینی و هرگز نخواهید فهمید که چه موقع لشکری از زامبی ها به سمت شما خواهند آمد و در موقعیتی سخت و طاقت فرسا قرار خواهید گرفت. علاوه بر زامبی هایی که در حقیقت نیروی زمینی هستند باتعدادی از رؤسای آنها هم روبرو خواهید شد که شامل smoker ، boomer ، شکارچی و تانک می شود.برخی از زامبی ها این قابلیت را دارند که به سمت شما پلاسمایی از خون پرتاب کنند که باعث می شود برای چند لحظه قدرت دید خود را از دست بدهید.همانطور که مشخص است کشتن رؤسای زامبی ها چندان کار آسانی نخواهد بود ولی به هر حال این یک نکته کلیدی است که به شما پیشنهاد می کند بازی را در مد بازی چند نفره (حداکثر تا 8نفر)تجربه کنید. در بازی چند نفره 4نفر از بازیکنان در طرف افراد زنده خواهند بود و در عوض 4نفر دیگر در طرف زامبی ها بازی خواهند کرد.این 4 نفر می توانند یکی از رؤسای زامبی ها را انتخاب کنند وسپس به همراه دیگر زامبی ها که توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی هدایت خواهند شد بر سر راه 4 بازیکن تیم زنده کمین کنند. یکی دیگر از امکانات جالبی که Valve در بازی قرار داده است این است که می توانید به راحتی از مکان دیگر هم تیمی هایتان باخبر شوید.اگر آنها در خط مستقیم دیدشما نیستند با یک نشانه سبز در زمانی که از پشت دیوارها یا دیگر اشیا عبور می کنند قابل مشاهده خواهند بود.این امکان در زمانی که در یک ساختمان چند طبقه و در چند طبقه مختلف هستید بسیار مفید خواهد بود.







نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:28 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که باید مدت زمان زیادی از روزهای سرد زمستانی را در فضای آزاد و در معرض هوای سرد سپری کنید و همیشه با هم احساس ناخوشایند سرما و یخ کردگی انگشتان پا دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از این جفت جوراب ژاپنی شارژی برای گرم کردن پاهای خود استفاده کنید.

این جوراب ها که با عنوان Heat Sock EX معرفی شده اند، دارای یک باتری لیتیومی قابل شارژ (4.4 آمپر - 7 ولت) می باشند که با دو سیم بلند به جوراب ها وصل می شوند. یک بار شارژ کامل این باتری می تواند بسته به میزان برودت هوا برای 3 تا 10 ساعت پاهای شما را هنگام استفاده از این جوراب گرم نگه دارد.  
جداره داخلی این جوراب ها از الیاف فیبر کربنی ساخته شده که با جریان برق گرم می شوند. جالب اینجا است که یک کلید برای کنترل کردن درجه حرارت در پنج سطح متفاوت در نظر گرفته شده تا بتوانید دمایی مطابق با سلیقه خودتان ایجاد کنید. خوشبختانه این جوراب ها زنانه و مردانه ندارد و برای همه قابل استفاده اند.

 فقط این بخاری های سیار کمی گران هستند و خرید یک جفت آن ??? دلار خرج روی دستتان می گذارد.
نوشته شده در یکشنبه 89/2/5ساعت 5:27 عصر توسط محمدرضا باروتی نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ