Metal Gear Solid: Rising در نمایشگاه E3 سال پیش(????) معرفی شد. دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت ، هیدئو کوجیما روی صحنه اومد و اولین ویدئوی بازی Metal Gear Solid: Rising رو به نمایش گذاشت. Raiden کاراکتر اصلی بازی هست که در شماره ? و ? از سری Metal Gear Solid حضور داشت و در شماره ? یعنی Guns of the Patriots به صورت cyborg ninja ظاهر شد و در Rising با ظاهری متفاوت و تغییراتی مثل چشم بند و سوراخ هایی روی پیشانی حضور دارد. Rising مانند بقیه بازی های این سری ، سوم شخص است. این بازی برای Xbox 360 و PlayStation 3 و PC(ویندوز) عرضه خواهد شد. تریلر Metal Gear Solid: Rising: این تریلر رو می تونید با ? سایز مختلف از سایت GameSpot دانلود کنید. در این ویدئو می بینید: Raiden یه cyborg رو نصف می کنه و ستون فقراتشو در میاره و به نظر میاد ازش انرژی می گیره و بعد خردش می کنه. آدم ها ، ستون ها و ماشین رو برش میده! و در آخر یه هندونه رو به چند قسمت برش میده و شمشیرش رو غلاف می کنه! بر اساس این تریلر شما هر چیزی رو هر جوری بخواید و با هر زاویه ای می تونید ببرید. این احتمال وجود داره که Metal Gear Solid: Rising از kinect(نام جدید Project Natal) پشتیبانی کنه. به روزرسانی: کونامی در کنفرانس خودش جزئیاتی درباره داستان بازی ارائه کرد. داستان بازی بعد از Metal Gear Solid 2 و قبل از Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots اتفاق می افته و چگونگی نینجا شدن Raiden توضیح داده میشه. [via VG247] ---------------------------------------------------------------------------- افراد بسیاری که نسخههای اولیهی بازی Driver را انجام دادهاند، بدون شک خاطرات خوب و خوشی را از آن بهمراه دارند. بازیکنان در نقش یک پلیس مخفی بنام Tanner ظاهر شده و با حداکثر سرعت در سراسر شهر رانندگی میکردند. این در حالی بود که آنها هرگز از اتومبیل خارج نمیشدند و در ضمن تمایلی نیز برای اینکار نداشتند. این یک تجربه بی نظیر را از سریهای قبل این بازی به خاطرمان میاورد. اما آیا سریهای بعدی درایور نیز توانستند به همان خوبی پیش بیایند؟ مسلماً نه، سازندگان قابلیتهای جدیدی را با دستپاچگی به بازی اضافه کردند، شخصیتها را تغییر داده و گیمپلی را بر باد دادند. نسخهی پنجم درایور بازگشتی به روزهای ساده و بی آلایش این سری دارد. البته شخصیت اصلی داستان در کما به سر میبرد. این در حالی است که تمامی اتفاقاتی که در طول بازی روی میدهد نشئت گرفته از ذهن وی هستند. با توجه به این موضوع شما بطور ذهنی بارها می توانید به سایر شخصیتها سوییچ کرده و داستان را از طریق آنها دنبال کنید. داستان بازی از نقطهای شروع میشود که نسخهی سوم بازی در آن ماهها پرورندهی آن بسته شد جایی که دشمن اصلی و سر سخت Tanner یعنی Jerchio به وی تیراندازی میکند. زمانی روال داستان در این نسخه پی گرفته میشود که Tanner در کما قرار دارد و از آن به بعد حوادث بازی روی میدهد. بخشی از وظیفهی شما در بازی این است که در ابتدا بسیاری از ماموریتهای مهم را با موفقیت پشت سر گذاشته تا بتوانید Tanner را بیدار کرده و در انتها وی را نجات دهید. تاکنون با توجه تریلر به نمایش در آمده از بازی و بحث و بررسی های پیرامون آن، ما فقط یک طعم مختصر از گیمپلی بازی را چشیدهایم. به نظر میرسد که اکثر مراحل بازی شامل رانندگی مطلق شما با اتومبیل باشد و اینکه مجبور باشید تا رسیدن به اهداف ماموریت پیوسته پیش رفته و از اتومبیل خود پیاده نشوید. این مورد یک احساس قدیمی و کلاسیک را از گیمپلی بدست داده و یاد آور نسخههای پیشین و اولیهی سری بازیهای درایور است. در این نسخه (پنجم) شهر سانفرانسیسکو به عنوان بستر و منطقهی اصلی بازی در نظر گرفته شده است. در این سری سعی شده تا این تجربیات به بهترین نحو ممکن به بازیکن منتقل شود: درایور جدید امکان حرکت سریع از میان خیابانها را و عکس العملهای بموقع را میدهد. در برخی شرایط مجبور هستید تا با سرعت از میان ایستگاههای اتوبوس عبور کرده و ناگزیر نیز با آنها و برخورد و تصادف داشته باشید. مناطق نام آشنای کالیفرنیای قدیم نیز بخوبی بر جای ماندهاند. اگرچه مکانهایی نظیر Bay Bridge و Transamerica Pyramid هنوز وجود دارند اما برای بازسازی ساختمانهای قدیمی و ایجاد مناطق جدید هیچ هدفی دنبال نشده است تا همچنان بافت قدیم شهر حفظ شود. شهر ممکن است با واقعیت کنونی متفاوت بوده و یکسان نباشد اما اتومبیلها منطبق با واقعیت هستند. در این نسخه امکان انتخاب صد اتومبیل سواری واقعی به بازیکن داده شده است که اتومبیل مشهور و خاطره انگیز Dodge Challenger نیز یکی از آنها است. همانطور که اشاره شد گیمپلی بیشتر درون اتومبیل در جریان است بنابراین در وهلهی اول ممکن است متعجب شوید که چگونه میتوان به سایر اتومبیلهای سواری تغییر وضعیت داد و از آنها استفاده کرد. یکی از نیروهای درونی Tanner در وضعیت کما عملیات "شیفت کردن" است بدین معنی که بازیکن اجازه دارد تا بسرعت بین انواع مختلفی از وسایل نقلیه جابجا شود. طی نمایش و برداشتهای مختلف از بازی به نظر میرسد که Tanner بارها و بارها مجبور باشد از سرعت رانندگی خود کم کرده و از خیابانهای اصلی به فرعی و بالعکس تغییر جهت دهد یا بعبارتی میتوان گفت که تعقیب و گریزهای بسیاری در طول بازی رخ دهد. اما تنها این در شرایط اضطراری است که چنین اتفاقاتی ممکن است رخ دهد، در غیر اینصورت بجای عکس العمل سریع و ترمزهای ناگهانی پی در پی وی ترجیح میدهد تا یک رانندگی آسان و ایمن را در پیش گرفته و تمرکز و هوشیاری خود را بر روی آن جمع کند. ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که آیا این امکان وجود دارد تا ماموریت اصلی داستان را توسط شخصیتی دیگر و یا به نحوی دیگر انجام دهید. برای این منظور کافی است تا به نقشه منطقه نظر انداخته و به تمامی مسیرها مسلط شوید. این یک نمای بزرگ و کامل از شهر سانفرانسیسکو را به شما میدهد. در این میان سایر شخصیتها و افرادی که ممکن است با آنها در بازی سر و کار داشته باشید ظهور میکنند. گفتگوها و مذاکراتی که بین سران و مدیران انجام میشود، نتیجهی آنها مشخص شدن ماموریتهای شما در بازی است. Tanner به زندگی پلیسی وارد میشود که در تعقیب موارد مشکوک و سوء ظنها است. بازیکن برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارد که به یک فرد خشن و بی رحم تبدیل شده و در مسیرهای تعیین شده در هر مرحله رانندگی کند. از جمله قابلیتهای بازی این است که در صورتی که بازیکن کنترلش را از دست بدهد و رد مجرمین را گم کند حتما لازم نیست که تغییر جهت داده و به تعقیب و گریز با وی بپردازد بلکه بلافاصله میتواند به یک پلیس در تعقیب دیگری که در دید اوست جابجا شده و کنترل اتومبیل را به عهده بگیرد. این عملیات شیفت بین رانندهها نیز به عنوان بخشی از مد چند نفرهی بازی در حالتی که هشت بازیکن شرکت دارند، در نظر گرفته شده است. بازی میتواند در حالت اول شخص یا سوم شخص اجرا شود. شما میتوانید مسیر اتومبیل تحت تعقیب را از طریق چراغهای عقب آن ردیابی کنید. یکی از ویژگیهای کلاسیک بازی این است که شما در اکثر موارد قادر به عبور از مسیر پیادهروها نیستید. شرکت Ubisoft در ابتدا زمان عرضهی این بازی را پاییز امسال تعیین کرده بود اما اکنون تا سال 2011 به تاخیر افتاد. بنابر اعلان این شرکت هدف Driver 5 کاملاً شفاف و روشن است و اینکه چرا تمام مسائل بازی باید در ذهن به کما رفتهی Tanner جریان داشته باشد. در پایان، تا زمان عرضهی بازی و یا ارائه جزییات کاملتر به ذکر موارد مذکور اکتفا کرده و تنها رویاهایی در مورد آن بروز میدهیم. ------------------------------------------------------------------------------------- بازی call of duty رو همه می شناسند که با آمدنش توانست در بازی های شخص اول انقلابی تازه به پا کند.
این بازی که با همکاری دو شرکت activision و treyarch ساخته شد هربار با نوآوری هایی توانست طرفداران بسیاری را جذب کند.
نسخه های اول تا سوم و نسخه ی پنجم آن به ساختن صحنه های جنگ های جهانی پرداخت اما نسخه ی چهارم آن که شرکت treyarch بدون اینکه به activision بگوید ساخت نشان دهنده ی جنگ های مدرن بود و با سلاح های مدرنش توانست طرفداران بیشتری را جذب کند.
هنگامیکه از ششمین سری از مجموعه ی COD و دومین سری از جنگ های مدرن یعنی call of duty : modern warfare 2 خبر هایی منتشر شد همه را عاشق خود کرد و در زمان انتشار ، رکورد فروش را شکست و به عنوان پر فروش ترین بازی دست یافت.
اکنون که شرکت treyarch از نسخه ی جدید آن یعنی black ops سخن به میان آورده و گفته در ? نوامبر ???? این بازی عرضه خواهد شد و دوباره خواهد توانست کنترل بازار را به دست بگیرد چند عکس از آن را برای شما آماده کرده ام که در زیر مشاهده می کنید :
قالب وبلاگ : قالب وبلاگ |